Facebook advertenties inzitten voor jouw marketing strategie


Maandelijks actieve gebruikers Facebook Q1 2020
Waarom Facebook?
Sommige mensen zijn van mening dat Facebook steeds minder relevant wordt, maar dit is alles behalve waar. Als je kijkt naar de cijfers van 2020 (Q1) kun je zien dat Facebook 2,99 miljard maandelijks actieve gebruikers heeft. Dit is natuurlijk enorm, hiertussen zitten uiteraard veel van je potentiële klanten.
Buiten het feit dat Facebook een enorme hoeveelheid mensen op het platform heeft, heeft Facebook ook veel informatie van elk individu. Dit is soms bijna eng… Toch is dit voor de marketing geweldig, want je kunt gerichter potentiële klanten bereiken dan ooit!
Verhoog conversie met de
Facebook pixel
Ga je aan Facebook advertenties beginnen en wil je goede conversie resultaten behalen? Een Facebook pixel is een handig middel. Facebook bied een pixel aan die je op je website kunt plaatsen (hier zie je verder niks van). Deze pixel kan inzien welke bezoekers er op je website komen en wat hun Facebook profiel is. Je kunt deze informatie later gebruiken om nog gerichter te targeten.
Retargeting en Lookalike
Als je de pixel op je website hebt staan en Facebook de informatie binnenhaalt over jouw bezoekers kun je ‘retargeting’- en ‘lookalike’ campagnes op gaan zetten. Retargeting houd in dat je de mensen die op je website zijn geweest gericht nog een advertentie stuurt. Lookalike houd in dat je een campagne maakt en gaat targeten op een groep mensen die sterk overeenkomen met je website gebruikers.


Ben jij klaar om te adverteren via Facebook?
Wil je gaan beginnen met Facebook of wil je meer weten over adverteren met Facebook? Neem contact met me op en we bespreken waar ik je bij kan helpen!
Neem contact op!
Laat me weten waar ik jou bij kan helpen!

