Dashboards voor jouw belangrijkste doelen

Waarom een dashboard?

In het digitale tijdperk waarin we momenteel zitten is enorm veel data beschikbaar. Zo kun je bijvoorbeeld met Google Analytics bijhouden hoeveel mensen er op je website komen, waar ze vandaan komen, hoeveel pagina’s ze bezoeken, hoelang ze op je website zitten en ga zo maar door. Naast Google Analytics zijn er nog veel meer tools waar je bruikbare data uit kunt halen. Het ‘probleem’ is eigenlijk dat je zoveel data in kunt zien dat je bijna niet meer weet waar je nou op moet focussen.

Maak daarom als eerst meetbare doelen. Zodra deze doelen zijn gemaakt wil je dit graag bijhouden. Een goede manier om dit te doen is het maken van dashboards. In een dashboard kun je de belangrijkste data bij elkaar zetten. Op deze manier zie je direct de belangrijkste metrics en gaat het analyseren veel sneller.

Een dashboard voor
Advertenties Website data Bedrijf KPI's

Je kunt zoveel dashboards maken als je wilt. Onthoud dat je een dashboard maakt om meer inzicht te krijgen, maar vaak ook om sneller te kunnen analyseren. Veel dashboards maken is dus niet altijd wat je nodig hebt. Kwaliteit boven kwantiteit.

Wat heb je nodig voor een dashboard?

Uiteraard heb je voor het opmaken van een Dashboard data nodig, maar hoe maak je van deze data dan een dashboard?

Het volgende wat je nodig hebt is een omgeving om het dashboard in te bouwen. Er zijn verschillende tools om dashboards mee te bouwen. Zo heb je bijvoorbeeld Cluvio, voornamelijk bedoeld om met behulp van SQL data te visualiseren. Maar ook met Tableau, Caspio of zelfs in Google Analytics kun je een dashboard creëren. Een andere zeer interessante tool is Google Data Studio, doordat deze tool van Google is werkt het naadloos samen met bijvoorbeeld Google Sheets en Google Analytics. Voeg je data toe aan de tool die je gebruikt en start met het creëren van jouw perfecte dashboard!

Dashboards kun je goed
opbouwen uit data van

Facebook ads

Hulp nodig bij je Facebook campagnes? Of dit volledig uitbesteden? Laat me je hierbij helpen!

Google Analytics

Wil je meer weten over Google Analytics? Of wil je graag dat dit goed wordt ingesteld voor je?

Email marketing

Email marketing is nog steeds een van de best converterende marketing kanalen die er is. Zorg dat dit goed opgezet is!

Ben jij klaar om je data gevisualiseerd te krijgen?

Heb je nog geen dashboard en analyseer je je data telkens nog handmatig? Ik zou je zeker aanraden een dashboard te maken met een van de eerder aangegeven tools. Kom je er niet uit of wil je dit liever uitbesteden? Neem contact met me op en ik zorg dat jouw data netjes gevisualiseerd wordt!

Neem contact op!

Laat me weten waar ik jou bij kan helpen!